Til forsvar for puppen

Kanskje Lise Christensen, den selverklærte rasende moren i Lyngdal, ennå er i tung ammetåke, hun ammer i to år. (…) På 70-tallet skulle kvinnene kaste bh-en. Nå må mantraet være motsatt. Få den for guds skyld på. Rull inn puppen. Få barna ut i det virkelige livet. Og kom deg på jobb.

Jada, Karen Kristine Blågestad, jeg er også kritisk til Lise Christensens utspill om at kvinner bør få foreldrepermisjon med hundre prosent lønn fram til barnet er minst atten måneder. Kommentaren din er full av saklige argumenter mot Christensens synspunkter, men den skjemmes av de nedlatende sleivsparkene mot amming. Lise Christensen er nok ved sine fulle fem, ser du, hun er ikke «i tung ammetåke» fordi hun velger å følge anbefalingene fra WHO om å amme til to år. Jeg har selv amma begge mine unger fram til over to års alder, uten å ha verken behov for eller mulighet til å bli forsørga hele den perioden. Mens min eldste enda ble amma jobba jeg 80%, tok 15 studiepoeng ved et universitet og gikk gravid med nestemann. Jobb og amming lar seg kombinere.

5 kommentarer

Filed under Skriblerier

5 responses to “Til forsvar for puppen

  1. OG: selvfølgelig! Godt jobba! Det er ganske imponerende, også uten amming, alt det du utretta der!

  2. christel

    enda en som kombinerer amming og jobb! jobbet 100% tredelt turnus siden minsten var 11 måneder og ammer fremdeles! han er nå 2 år 🙂

  3. Enig, den artikkelen skjemmes av sleivspark, ikke bare mot amming. Jeg har tenkt at jeg må skrive en kommentar til den selv, men det er nå godt at i hvert fall du har fått gjort det!

Legg igjen en kommentar

