Your Body is a Battleground

For halvannen uke siden ga jeg elevene mine en tekstoppgave med veldig løse rammer. På forhånd hadde sett dokumentaren «Obsessed With My Body«, som gjorde inntrykk. I tillegg trakk jeg fram et kunstverk fra skolens inngangsparti, Ole Lisleruds «your body is a battleground». Da elevene skulle skrive, fikk de beskjed om å skrive i en dobbelttime, et par tips til lesestoff om de var interessert og et krav om å oppgi alle kilder. Det var alt.

Nå har jeg lest igjennom alle tekstene. Der var det så mye bra! Jeg har lyst til å dele tekstene med verden, derfor har jeg spurt om lov til å dele dem her på bloggen min. Mange har gitt meg lov til det. Jeg kommer til å poste tekstene med en eller noen dagers mellomrom fra i morgen og utover. Lurer du på hva de som er unge akkurat nå tenker om kroppspress? Da vet du hva du skal lese de neste ukene.

wp-image-540982185jpg.jpeg

Utsnitt av Ole Lisleruds «your body is a battleground»

 

Legg igjen en kommentar

Filed under Anbefales!, Skriblerier

Legg igjen en kommentar

